8 nov. 2009

Campanie PETROM

Emis de Reflectorul de VASLUI

Astazi am fost martor al unui episod de prost gust.

Stiti campania "Romania va creste prin bun simt si responsabilitate"? Ei bine, azi, ma aflam la un PETROM din Barlad, si am observat pe stand o cutie cu pungi de gunoi ecologice, pentru soferii care doresc totusi sa respecte mediul si sa adune gunoiul din masina, la drum, intr-un mod civilizat. Stiam ca am un drum lung, si m-am gandit ca n-ar fi rau sa ma dotez si eu cu asa ceva, ca respect mediul. In momentul in care am vrut sa iau si eu o punga (destul de ochioasa) doamna sau domnisoara vanzatoare m-a oprit si mi-a spus:

"Pai, sa stiti ca, in mod normal, pungile se ofera celor care alimenteaza cu cel putin 30 litri de benzina."

Nu am mai luat nimic, ca m-am enervat. Auzi, daca iei 30 litri, care costa ceva bani, iti da bonus o punga din aia, ca sa respecti mediul cumva. Pai faci campanie ca sa ce?; sa te imbogatesti?; sau sa fii prieten cu mediul inconjurator?
Deci? Romania va creste prin ce? daca dai banul, ai punga, daca nu, arunca din masina, ca poate nu te vede nimeni. Ce campanie?!?, totul se rezuma la bani. Cumperi si castigi.

Hai pa, catzavencilor!!!!!!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Tara lui Andrei

Mogul semet cu mari averi,
Iobag umil, suflet frustrat,
Asa-i in Tara lui Andrei:
Primul se-mbuiba in placeri,
Al doilea - la voluntariat!

Intoxicare si venin,
Intocrinare si combat,
Asa-i in Tara lui Andrei:
iRealitatea e un chin,
Antenele sunt de rahat!

Cat au putut ei au furat,
Si-au pus in conturi mari averi,
Asa-i in Tara lui Andrei:
Acum vor doar voluntariat...
Ei nu dau bani daca le ceri!

Pe Internet e verde-n jur,
Sute de site-uri am deschis,
Asa-i in Tara lui Andrei:
Verdele nu-i un verde pur,
E verde toxic, de Paris!

de Andrei V. Cucurenciu

Anonim spunea...

The Money Channel s-a apucat de impadurit la preturi de patru ori mai mari decat Romsilva

La finalul unei laudabile campanii de impadurire bazata pe voluntariat, trustul Realitatea Media a castigat, prin una din firmele sale, mai multe licitatii prin care urmeaza sa impadureasca peste 100 de hectare la preturi de patru ori mai mari decat cele de pe piata.

Jurnalistii de la Observator au dezvaluit ca The Money Channel Consulting, firma detinuta de Realitatea Media impreuna cu jurnalistul Sorin Freciu, a castigat 1 milion de euro pentru 100 de hectare de puieti plantati numai in judetul Timis, suma fiind de patru ori mai mare decat cea cu care ar impaduri Romsilva aceeasi suprafata.

Licitatiile au fost organizate in luna decembrie, dupa ce Fondul de Mediu, in calitate de reprezentant al statului roman, a hotarat sa impadureasca aproape 4.000 de hectare in toata tara, punand la dispozitie 30 de milioane de euro din banii stransi prin taxa auto prin intermediul a 30 de consilii judetene.

Valerian Solovastru, director general Romsilva, considera ca preturile sunt exagerat de mari si nu intelege cum se justifica. "Preturile sunt foarte mari. Ori sunt adusi puietii din strainatate, ori este folosita o tehnologie foarte costisitoare dar eu cred ca padurea este aceeasi si ar putea creste si cu mai putin", a declarat acesta.

Conform paginii de achizitii publice, pentru acest milion de euro The Money Channel Consulting va face "reconstructia ecologica forestiera pe terenuri degradate in Sacalaz si Ghizela din judetul Timis".

Contactat de jurnalistii de la Observator, Sorin Freciu, actionar la The Money Channel Consulting, a explicat: "Nu stiu milionul respectiv exact ce cuprinde in spate. Dar e extrem de detaliata toata situatia si e o treaba cat se poate de transparenta. Nu se poate sa vina Romsilva si sa zica: 'eu pot sa impaduresc cu 3 lei".

Romsilva nu este insa singura firma care ridica semne de intrebare, o alta firma participanta la licitatie cerand de 5 ori mai putini bani decat The Money Channel Consulting.

Situatia nu este singulara, la Mehedinti fiind la fel. The Money Consulting a castigat tot 1 milion de euro, pentru mai putine hectare de impadurit dar licitatia a fost contestata de una din firmele participante.

Presedintele Administratiei Fondului pentru Mediu, Vlad Marcoci, spune ca nu cade in responsabilitatea sa sa gestioneze banii destinati impaduririlor, consiliile judetene fiind cele care stabilesc ce fac cu ei.

"Fondul de mediu nu realizeaza licitatia si pentru mine este un lucru foarte bun si foarte linistitor", a declarat Marcoci.

Licitatiile de impadurire au fost precedate de campania bazata pe voluntariat desfasurata de postul Realitatea TV, "Romania prinde radacini", demarata in 2008 la Suceava.

Trimiteți un comentariu