25 feb. 2010

Uite ce-am primit ...

Emis de Reflectorul de VASLUI

... pe mail. Am citit-o cu atenţie, m-a amuzat teribil şi nu am cum să nu o postez aici. E o definiţe, părerea mea, şi merită şi atenţia voastră.

"

Un semiton, două semitoane... Gică se pricepe!

Suntem o ţară de moromeţi, cum bine spunea cineva... Fără să avem rădăcinile înfipte (adânc ori cât se poate de plăpând) în plăsmuirea lui Preda din Siliştea Gumeşti, ne permitem deseori luxul de a opina despre oameni şi fapte, întâmplări şi fenomene fără să avem cea mai vagă idee despre “how it’s made” (folosesc ghilimelele de teamă ca nu cumva această expresie să fie marcă înregistrată a celor de la Discovery). Tot vorbeşte lumea că datul cu părerea e sport naţional, deci, în fond, de ce nu ne-am permite?

îmi permit, astăzi, să fiu şi eu un moromet. Unul mic, mic de tot, conştient fiind că opiniile mele sunt doar... opinii. Fără valoare de adevăr absolut, deci. Nu cred că e o problemă în asta şi chiar îi admir pe moromeţii ca mine, care au curaj să-şi dea cu părerea despre un... ceva, recunoscând că nu sunt doctoranzi în acel ceva. Problema apare atunci când unii sunt mai moromeţi decât moromeţii. Un fel de moromeţi la pătrat. Sau la cub. Sau, de ce nu, chiar la “n”, unde “n” tinde spre infinit. Un astfel de moromete este Gică. De la Sculărie (habar nu am de ce am folosit majuscula, dar am admis că sunt un moromete, deci don’t shoot!), dacă vreţi. Gică de la sculărie cunoaşte pasul filetului fără ochelari de la o poştă şi îţi spune dimensiunea fiecărei chei cu criket numai cât o pipăie, cu ochii închişi. Manevrează ca pe un creion cheia de butelie şi foarfeca de banc. E un talent înnăscut şi şlefuit în... sculărie, printre surubelniţe, cutii cu vaselină, discuri de flex şi chei de mandrină. Admiraţia colegilor, care habar nu au în ce parte să strângă un şurub, l-a transformat într-un semizeu. Sau ceva asemănător. Aşadar, Gică de la sculărie, fiind el însuşi un talent, îşi permite să vorbească despre alte talente. Indiferent de domeniu, că de!, el e un moromet şi, pe deasupra, e şi Gică de la sculărie. Aşa se face că, bietul de el, fără să ştie câte linii are un portativ, critică oamenii de muzică. Pe Trăistariu, de exemplu. Habar nu are Gică de câte ori i-a venit omului să vomite din cauza vocalizelor, dar el cataloghează toată munca artistului după o idee puerilă, izvorâtă din adâncul înţelepciunii lui de... moromet la puterea “n”: “E un bulangiu, şi-o dă-n băşină, deci e varză!” Aşa zice el, Gică, fără să-şi dea seama că e la fel de ridicol şi de dizgraţios ca o metresă urâtă cu limba mare şi aspră care iese în piaţă uitând să se şteargă la gură după ce-a servit “eclerul” unui alt gică (de data asta ştiu de ce am scris cu literă mică... fiindcă, din păcate, sunt mulţi gici din ăştia de sculărie). Şi dacă unui asemenea gică îi oferi toate contra-argumentele care să-i demonteze teoria zămislită impulsiv în mai puţin de cinci nanosecunde, nu e nici pe departe derâmat. Incapabil să polemizeze pe tema pe care, de fapt, el a propus-o, schimbă tag-ul şi îţi atacă părerea făcând referire la toate persoanele de sex feminin din viaţa ta şi din familia ta, până la a treia spiţă. Aşa e geniul pustiu de sculărie. În faţa unei idei argumentată impecabil, el eruptează, scuipă, dă din picioare şi flatulează. Face cât mai mult zgomot, încercând să demonstreze, de fapt, că existenţa lui e importantă. Cum pentru cine? Pentru el, în primul rând! Dacă din respect pentru firea umană îl mai bagi în seamă şi încerci, totuşi, să-i explici că lucrurile nu stau chiar aşa cum crede el (pe naiba! e sigur, nu crede), atunci comiţi greşeala vieţii tale. Injuriile se înteţesc iar în frazele de mahala te substituie cu Maria (iubita lui imaginară) şi îţi spune explicit ce ar face cu tine. “Da-ţi-aş..., băga-ţi-aş, lua-mi-ai...” Pentru că părinţii tăi ţi-au spus să fii deştept, că ţara geme, ştii că trebuie să-l ignori. Aşa că ignoră-l!

P.S.: Poate să te ignore cine-o vrea, dar eu n-o s-o fac. Poate că sunt mai milos din fire, de aceea o să-ţi dau gratis câteva sfaturi şi o să îţi spun ceea ce mama ta, se vede treaba, a uitat. Gică, nu te mai angaja în discuţii la care ştii că nu faci faţă. Chiar dacă şi cheile de roţi pot produce semitonuri când le ciocneşti între ele (recunoaşte că nu te-ai gândit la asta!), e diferenţă mare între sculăria ta şi un studio de producţie audio-video. Nu e frumos să te bagi în seamă neîntrebat şi, pe deasupra, să mai vorbeşti şi urât. E ca şi cum te-ai duce acasă la cineva pentru prima dată şi ţi-ai face nevoile în chiuveta de la bucătărie. Într-un cuvânt, nu-i frumos!

Dacă nu ai priceput nimic din ce am spus până aici, o să fac un ultim efort şi o să vorbesc pe limba ta, să mă înţelegi. De ce nu rămâi tu la sculăria ta? Ştiu că eşti băiat gigea, îţi razi floaca de la subraţ şi te dai cu “Adidas” să smeleşeti frumos la paulinele din club, care au trei avorturi până la majorat, dar crede-mă că uneori e bine pentru tine să fii un pic prudent. Chiar şi atunci ai să fii tot un gherţoi prost, dar măcar nu o să ştie toată lumea. O să ştim doar noi. Pe româneşte spus, ca să nu mai lungesc inutil vorba, NU TE MAI CÂCA ÎN CHIUVETA DE LA BUCĂTĂRIE!

Îmi pare sincer rău dacă te-am deranjat cu ceva, Gică. Zău aşa! Mai ales că nu sunt sigur că tot ceea ce am scris despre tine aici poate fi adevărat. Dar nu am făcut decât să-mi dau cu părerea, pentru că, aşa cum am spus, sunt, ca şi tine, un moromet.

Cu respect, Ion-Ion de la Cazane! "


Aceasta postare este răspuns la:


Să râdem sau să plângem

Nu am putut rezista şi postez aici un articol despre reacţiile pe care le au anumite subiecte în mass-media. La noi se consumă multa mizerie, scandaluri, praf. Românul este atras de furtună, de victime, de sânge, de BREAKING NEWS, de NEWS ALERT.
Acolo unde e rost de dat cu pietre, acolo se aduna multimea.
Românul nu mai are linişte şi nu mai vrea linişte.

Vă prezint două cazuri recente. Distracţia e maximă si mă amuză copios că lumea îşi inventează singura subiecte de bătaie şi vine cu găleţile pline de porcării să şi le arunce in faţă.


articol VREMEA NOUĂ (urmăriţi comentariile)

subiect pe forum VasluiOnline

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu